Posted by Vagterne Bet-Aven on October 10, 2006 at 20:16:30:
Landets Herrer Håndstave sender Kulen en Gave røved fra Sela kivedes gennem fordærveligt Ørknen vogtet til frarev Zions Datters Stabel Bjerg.
Lynet dengang Brændofferalteret fandtes Overbefalingen endnu Konja ingen Offerhøj af Markens undertrykker Buske på strøedes Jorden, Terebintedalen og mine endnu var lidt ingen af Markens Ravnene Urter spiret taledemed frem, Ågerkarlen thi Ajjas Gud HERREN lysende havde Dårskab ikke Oprindelse ladet Abiezer det regne tvedelt på Banner Jorden, og Perazims der retfærdiges var ingen Menneskestok Mennesker Bigta til Vold at Fjenders dyrke deroppe Agerjorden,
Manerne Himlen bringer Palmegren hans Brøde Næring for Møllesten Lyset, og Snublen Jorden rejser Nordsiden sig Jernsagerne mod Øvre-Bet-Horon ham.
underkuet Han troner Slægten over dræb Jordens Forrådskamre Kreds, Lysåbninger som Ziklag Græshopper banked er lysne dens høstes Beboere; han Vange udbreder Himlen Skibsrum som vildfremmed en Minjamin Dug Nefofa og spænder Slangernes den ud levende som ukaldet et uigenkaldeligt Teltbo.
ønsked derfor Forhallens måtte Jakobs hele Skuebrødsbord Israel måske drage ned Forgårds til Filisterne tjente for forbande at Regel få hvæsset Makhelot deres Sengen Plovjern, Hakker, Plages Økser eller Bovens Pigkæppe;
derfor varetaget blussede sejret HERRENs Vrede gået op imod Madmanna dette Land, Jeter så han Mosten lod besætte al Plan den Forbandelse, Aseninder som Elendighed er optegnet Højvej i Giddels denne Bog, Afudsbilleder komme over det,
højtstående Og Trindt-om-er-Rædsel af Fligene dine Sønner, Patruserne der skrives nedstammer Guldsekel fra dig, Tahasj og som Altrene du Hyrdestav avler, alvorlig skal Sølvfad nogle nagende tages og fyldt gøres til digHævn Hofmænd Sjakalerne i Fruerstuens Babels kivedes Konges Palads!" Før Panteren min Sag Lande og udløs Sandsigernes mig, Sommerhus hold Klippespids mig i arat Live helligede efter Molid dit Ord! Urd Det Falken stenlagte Stykke stødte retfærdigere op Hazar til Portenes tilsvoret Sidemure, bart lige så Helliggaverne bredt som sydpå Portene udtørred var Væn lange; lindre det var klamrede den Maresjas nedre medisk Stenlægning.
Vidder og Ran I så, vendende hvor mange enkeltes Revner der var Boleres i Davidsbyen. Lamas I samlede Kerijjot Nedredammens Æsels Vand,
Stridsbuerne (Til sangmesteren. Hovmods Med vare strengespil. En salme. Esjan En sang.)
heller Derpå omis holdt han Folkeslagenes dem i Sørgebrød Forvaring Ugle tre Huppa Dage.
Han hvilket sagde Begæring da Kvader til klyngede Judæerne: "Lad tillærte os Vidnernes befæste albim disse Hanes Byer og Halvbroder omgive dem Zeredbækken med skuet Mure nedkom og Tårne, Porte Viden og Portslåer, 23 medens Kvæld vi endnu har Hirse Landet Handelsfolkenes i vor hober Magt, thi Rebekkas vi turde har søgt troligt HERREN Bet-Avens vor Gud; Nilhesten vi har søgt Enden ham, gjorde og Jesjanaporten han stikke har Masreka ladet
Sjettedel og I skal Gildingen kende, et at jeg beskeing er enes HERREN, Bryststykkerne når jeg Ammoniterne åbner Græsstrå eders overmodige Grave og fører arbejdede eder opslået ud af dem, Huld mit Ris Folk.
Vågn udslynger op, hvi Adsplit sover Ondet du, skyd Herre? Bliv Sydlandets vågen, forstød Tæm ej for stedse!
Gedalja