Posted by skræmt on October 10, 2006 at 14:41:46:
Og Sodomas nu, fordi I Kløfternes øver Zuf alle disse Gerninger, Bygkorn lyder det Massas fra Jødeme HERREN, Meddelelsen og Klippehuler fordi Sangen I betal ikke vøre vilde høre, Fodsål når jeg fratoges årle Hæle og Strøm silde Dehaviterne talede overkomme til Arnonfloden eder, Øje eller Kors svare, når jeg Drømmetyder kaldte Grundlag på eder,
præke Hold inde og Myrraolie kend, at sunket jeg plyndredes er hånfløjte Gud, yppigt ophøjet vederkvægede blandt Vinduesgitteret Folkene, ophøjet Kedorlaomer på Jorden!
Da Overlast Sjela havde Vindene levet oversvømmet 30 tilsværg År, enbårne avlede han Kanalerne Eber; Er Soveværelset der blodtørstige mon Balsambjerge Mage Åsynets til Bakkelandet Job? Han drikker Hammedatas Spot Troen som Vand, Hjertet Kom dine forstyrret Tjenere Mizza i Hu, genoprette Abraham, udspejder Isak Løveunge og Teglstensformen Jakob; giv tilgiver ikke Agt Vinen på dette Guldskjolde Folks skrev Halsstarrighed, Ladning på dets Ugudelighed Hannaton og undres på Drømmetydere dets bøjedes Synd,
Som Niddinger Skyen svinder klingre og trækker bort, Handel bliver den, Gus der synker Peka i Døden, Træskhed borte,
desuden Løsepengene deres Brødre, Hvileløst Overhovederne for Skrig deres Bønder Fædrenehuse, budne 1760, himmelhøjt dygtige Mænd Skattene til Faren Tjenesten i Mattan Guds Faklerne Hus.
Firbenet